19 Temmuz 2012 Perşembe

ıslak tatil!

Erotik bir başlık yazmaya çalıştığımdan değil, gerçek anlamda tatilimin başlığı ancak ve ancak bu olabilirdi...
Sen kalk Temmuz'un ortasında 15 derecede titre, yağmurda sıçana dön!
Bizimkileri ne zaman arasam 'baban şimdi denizde, annen denizden çıkınca arasın' gibi cevaplar almam da cabası!
En son yazdığım valizi değiştirmem gerek yazısından sonra tek fark bir tane inceden ceket almam olmuştu...
Mayıs ayında avrupa tatili yapan arkadaşlarım bahar yaşamıştı, ben de en azından yaz olmasa da bahar havasında geçiyordur diye düşünmüştüm ama nerdeee!
En kötü huyum yaşamadan ikna olmuyorum bazı şeylere...
Gitmeden havanın yağmurlu olacağını görmeme rağmen 'yok yaa yanlış tahmindir canım ne yağmuru Temmuz ayında' diye bir ahmaklık yaptım!


Neyse velhasılı kelam ıslandık ettik ama gördüğüm faklı ortamlardan ve farklı yaşamlardan tad alarak döndüm diyebilirim :)


Kıçı kırık sweetshitler bile 35 euro dan başlıyordu, bot alayım dedim en berbatı 150 euro !
Yemek yemek fena halde pahalı en ucuz yemek dersin makarnaya ama en dandik yerde bile 13 euro, şaka gibi!
Adamların zaten yemek kültürü diye bir şey yok.
Varsa yoksa helal food kebap, döner, patatesçiler, wokçular :)
Kahvaltı desen 10 gün boyunca kruvasan ile kahvaltı etmekten içim kurudu...
Yazık üzüldüm insanlara, şöyle yağlı ballı, zeytinli peynirli, salatalık domatesli mükellef bir kahvaltı keyfi yaşayamadan ölüp gidiyorlar!

Ama onlar da başka konularda tatmin oluyorlar hayata dair... 
Bir kere sokak köpeği ve sokak kedisi diye bir şey görmedim!
Ayrıca çok ilginç geldi bana (bana ilginç gelmesi ne kadar garip!) insanlar sahip oldukları hayvanları ile toplu taşıma araçlarına binebiliyor, restaurantlara girebiliyor, mağazalarda tasmalarından tuttukları koca köpekleriyle kıyafetlere bakıp alışveriş yapabiliyorlar!
Hayvan hakları diye bir şey var! insandan ayırt etmiyorlar adeta!
Hayvanlara acı çektirmek diye bir şey söz konusu değil, çok büyük cezaları var.
Balık tutabildikleri göller varmış mesela, ama burada balığı oltaya alıp havada kıvrana kıvrana kovaya kadar getirmek yasakmış, ancak suyun içinden file ile alıp kafasından tek bir darbeyle öldürebiliyormuşsun! Bu da bana biraz itici geldi ama mantığın hayvanın can çekişerek ölmesini önlemek için olması ikna edici doğrusu!

sonra trafik kuralları muazzam uyulan kurallar,
yayalar çok önemli, yaya geçidine yaklaştığın andan bile duruyorlar!
ben alışkın olmadığım için sürekli tedirgin ve hatta sürekli arabalara yol verir haldeydim :)
alışmamış toto da don durmaz misali ;)

Neyse sonuç olarak 10 günde 3 ülke beni epeyce yorsa da daha önce de yazdığım gibi tatil tatildir a dostlar...
Size bu tatilden sonra önerebileceğim fırsat bulursanız Amsterdam'a mutlaka gidin, Almanya'ya gidecekseniz kendinizi Avrupa'da değilde Ankara'da gibi hissedebilirsiniz!, Brüksel' e gitmezseniz de kaybettiğiniz bir şey olmaz emin olabilirsiniz!

tatil tadında bir gün dilerim,

sevgiler...







2 yorum:

  1. Selam , Almanya yı oldukça kaba ve pahalı buldum 1 kez gittim ama hemen geri döndüm. Köln' de teyzemde kalmıştım , Ahh kendi ülkem gibisi yok herşeye rağmen. İyi tatiller canım sana , a bu arada banada bekliyorum :)

    http://rimellikiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam :)
      Ben de Köln'e gittim ve ben de aynı şekilde düşünüyorum.
      Kesinlikle ülkemiz gibisi yoook :)
      Hemen geliyorum :))))

      Sil