31 Temmuz 2012 Salı

???

karar vermek için geç kalır mı insan?
peki ya mutlu olmak için?


27 Temmuz 2012 Cuma

dansöz or kantinci

büyüyünce ne olacaksın diye soranlara 'dansöz veya kantinci' cevabını veren insanın, bu meslekler dışında yaptığı her ne iş olursa olsun, takdir edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
böyle bir hayali olan insanın dansöz veya kantinci olmaması bile başlı başına bir başarı hikayesi bence!
şimdi bazen sorunlu insanlar hakkında konuşurken, bunların çocukluğuna inmek lazım kesin bir problem var derken, kendi çocukluğumdaki bu anıyı hatırlayınca bi an iyi ki kimse benim çocukluğuma inmeye çalışmıyor diye düşünüyorum :)
çok normal değilmişim !

heee hafif bir dansözlük durumum olabiliyor tabi o da ayrı, işime gelmeyen bir konu olduğunda iyi kıvırırım!

hadi öperim gözlerinizden iyi haftasonları...

23 Temmuz 2012 Pazartesi

müebbet!

yalan söyler de içinden çıkamazsın ya!
koca kazık olmuşundur da başın sıkıştı mı hemen kıvırıvermişsindir ya!
senin her zaman yaptığın iş değil mi bu?
ne zaman akıllanır insan bilen var mı?
yaş ile mi ilgili?
iş ile mi ilgili?
tecrübeyle mi sabit?
niyete bak, bir de yaptığına bak!
aman kimsenin kalbi kırılmasın diye yalan söyler mi insan?
ya da biz bu insana insan demeli miyiz?
ne zaman gelir özgürlük?
özgürlük, insanlara duymak istemedikleri şeyleri de söyleyebilmekse eğer,
müebbet hapis değil mi benim cezam?




19 Temmuz 2012 Perşembe

ıslak tatil!

Erotik bir başlık yazmaya çalıştığımdan değil, gerçek anlamda tatilimin başlığı ancak ve ancak bu olabilirdi...
Sen kalk Temmuz'un ortasında 15 derecede titre, yağmurda sıçana dön!
Bizimkileri ne zaman arasam 'baban şimdi denizde, annen denizden çıkınca arasın' gibi cevaplar almam da cabası!
En son yazdığım valizi değiştirmem gerek yazısından sonra tek fark bir tane inceden ceket almam olmuştu...
Mayıs ayında avrupa tatili yapan arkadaşlarım bahar yaşamıştı, ben de en azından yaz olmasa da bahar havasında geçiyordur diye düşünmüştüm ama nerdeee!
En kötü huyum yaşamadan ikna olmuyorum bazı şeylere...
Gitmeden havanın yağmurlu olacağını görmeme rağmen 'yok yaa yanlış tahmindir canım ne yağmuru Temmuz ayında' diye bir ahmaklık yaptım!


Neyse velhasılı kelam ıslandık ettik ama gördüğüm faklı ortamlardan ve farklı yaşamlardan tad alarak döndüm diyebilirim :)


Kıçı kırık sweetshitler bile 35 euro dan başlıyordu, bot alayım dedim en berbatı 150 euro !
Yemek yemek fena halde pahalı en ucuz yemek dersin makarnaya ama en dandik yerde bile 13 euro, şaka gibi!
Adamların zaten yemek kültürü diye bir şey yok.
Varsa yoksa helal food kebap, döner, patatesçiler, wokçular :)
Kahvaltı desen 10 gün boyunca kruvasan ile kahvaltı etmekten içim kurudu...
Yazık üzüldüm insanlara, şöyle yağlı ballı, zeytinli peynirli, salatalık domatesli mükellef bir kahvaltı keyfi yaşayamadan ölüp gidiyorlar!

Ama onlar da başka konularda tatmin oluyorlar hayata dair... 
Bir kere sokak köpeği ve sokak kedisi diye bir şey görmedim!
Ayrıca çok ilginç geldi bana (bana ilginç gelmesi ne kadar garip!) insanlar sahip oldukları hayvanları ile toplu taşıma araçlarına binebiliyor, restaurantlara girebiliyor, mağazalarda tasmalarından tuttukları koca köpekleriyle kıyafetlere bakıp alışveriş yapabiliyorlar!
Hayvan hakları diye bir şey var! insandan ayırt etmiyorlar adeta!
Hayvanlara acı çektirmek diye bir şey söz konusu değil, çok büyük cezaları var.
Balık tutabildikleri göller varmış mesela, ama burada balığı oltaya alıp havada kıvrana kıvrana kovaya kadar getirmek yasakmış, ancak suyun içinden file ile alıp kafasından tek bir darbeyle öldürebiliyormuşsun! Bu da bana biraz itici geldi ama mantığın hayvanın can çekişerek ölmesini önlemek için olması ikna edici doğrusu!

sonra trafik kuralları muazzam uyulan kurallar,
yayalar çok önemli, yaya geçidine yaklaştığın andan bile duruyorlar!
ben alışkın olmadığım için sürekli tedirgin ve hatta sürekli arabalara yol verir haldeydim :)
alışmamış toto da don durmaz misali ;)

Neyse sonuç olarak 10 günde 3 ülke beni epeyce yorsa da daha önce de yazdığım gibi tatil tatildir a dostlar...
Size bu tatilden sonra önerebileceğim fırsat bulursanız Amsterdam'a mutlaka gidin, Almanya'ya gidecekseniz kendinizi Avrupa'da değilde Ankara'da gibi hissedebilirsiniz!, Brüksel' e gitmezseniz de kaybettiğiniz bir şey olmaz emin olabilirsiniz!

tatil tadında bir gün dilerim,

sevgiler...







16 Temmuz 2012 Pazartesi

balkon

oyun gibiydi hayat,
sevmeler, sevişmeler,küsmeler, barışmalar,
sevmeler işte çok sevmeler...

kimseyi aldatmamıştım da aldatılmıştım ya,
o kadar eskiden...
sorular vardı sorulacak,
hesaplar vardı verilecek.

kimi hesap verdi de,
kimi acı vermedi mi?
ben bittim de bitmedi üzüntüler ya hani!

aşk vardı eskiden
çok aşık olunan aşklardan,
karşılık mı lazım aşk olması için?
hiç beklemediğimden mi alamadım karşılığını?
ne verdim ne buldum demek geç şimdi,
çok eskiden oldu bitti...

dostluk vardı, hala var...
ama..
amalar var artık dostluklarda da!
kızmak yersiz,
küsmek yersiz,
eskide kaldı belki balkonda sabaha karşı dertleşip ağlamalar,
acı tecrübeler,
güzel günler,
iyi de kötü de eskide kaldı,
eskitti bizi de...
dostlar var vucutta hep aynı yerde,
sol tarafın en güzel yerinde de,
balkonlar mı yok artık ne?

sabah güneşin doğuşunu görmek eskidendi,
şimdi güneş doğmuyor mu diye düşünmek boşa!
sen güneşi bekleyecek omuz nerelerde diye yan derdine,
kederlen,
dertlen,
güneşin doğması bir yana,
gözlerini açamaz da sadece sızdırmaz mısın tuzlu suyu
yaranın en derin yerine değecek şekilde!

bir kız vardı eskiden
saçları sarı hayalleri pembe...
en toz pembe olanından.

ama yıkıldı ya balkonlar,
pembe hayaller de yıkıldı!
üzülme sen de şimdi,
taze değil bu enkaz,
çok eskiden kalma...

6 Temmuz 2012 Cuma

tatil tatildir!

sonunda büyük gün geldi.
bu akşam mesai bitince, ayşe kız kaçar...
hem de çok uzaklara kaçar,

on günlük valiz hazırlama çilesini dün gece geç saatlerde bitirip pert olduktan sonra,
bugün gideceği ülkelerin hava durumuna bakmayı akıl edip,
akşam valizinde radikal değişiklikler yapması gerektiğini anlayan güzel insan da benim tabii o ayrı!

akılsız başın cezasını ayakları çekermiş'in farklı bir versiyonu ile, sil baştan başlayacağım...
karar ver, katla, yerleştir!

olsun be bu bile güzel ;)

ne de olsa tatil tatildir!


1 Temmuz 2012 Pazar

evvel zaman içinde



Hani eski günleri vardır insanın,
Zamanda eskimiş de hislerde tazecik olan,
Artık anılarda kalmışsa da, mayana çalınmıştır güzellikleri bir kere…
Arar arar da bulamazsın belki aynı lezzette sohbetleri ama
Hatırladığın için bile ağzın tatlanır.
Anlatırsın şimdiki zamanında da, neden hissetmediler diye darlanırsın ya!
Darlanma be!
Sen değil miydin o güzel günleri arsızca harcayan?
Şimdi otur kıçının üzerine de bir selam yolla eski günlere…
Ağzında kalan güzel tadın keyfini çıkar hiç olmazsa!