8 Şubat 2012 Çarşamba

Kar Gören Masum İzmir’li!




İzmir’li olarak çok açık söyleyebilirim ki kar gerçekten çok gereksiz bir şeymiş!!
Yani tamam kar görmek beni çok çok heyecanlandırıyor, çok mutlu oluyorum manzara karşısında ama benim hayatımı zorlaştıracak duruma geçince olay, işte orada bende de durumlar değişiyor.
İstanbul’da geçirdiğim üçüncü kışım, iki senedir ‘neden kar yağmıyor, hani İstanbul’da kar yağardı? Geldim burayı da kuruttum, biz İzmirliler lanetlendik mi kar görmeyelim diye’ şeklinde konuşup duruyordum.
Ve sonunda bir yerlerden duyulmuş olsa gerek ki ‘al sana kar’ dercesine yağmaya başladı… peki benim tam evimi taşıyacağım bu günlere denk gelmesi de iki yıldır süren isyanımın sopası mı oluyordu acaba??
Evimi taşıdığım günlerde öylesine kar yağmaya başladı ki çalıştığım şirket kar tatili bile yaptı!
Eşimle yaklaşık 2,5 saat kar nedeniyle trafikte kaldığımız ve eşimin öndeki arabayı itmek için indiği zamanlar da oldu, ben bunlar yaşanırken sürekli şaşkındım… ‘bu insanlar ne yapıyorlar, burası neresi, ne oldu güzelim İstanbul dünyanın en masum en temiz rengine bürününce neden birden canavarlaştı’ diye sürekli kafamın içinde sorular dolaşıyordu.
Arabamla yola çıkamıyordum. Taşındığım için yapılması gereken mecburi işler vardı ve ben dışarı çıkmak zorundaydım ancak trafikteyken sürekli gördüğüm malum sarı arabalardan bir tane bile kalmamıştı artık!
Islandım, sürekli kayıp düşeceğim diye tedirgin oldum, topuklu ayakkabı giyemedim, kalın kalın giyindim ve iyice dombik göründüm, eve tıkalı kaldım ve daha neler neler…
Bu olumsuzluklar sonucunda anladım ki bu kar bir eğlence değil çile!
Hele de İzmir insanının genellikle rahatına düşkün, çetrefilli işlerle uğraşmayı pek de sevmeyen insanlar olduğunu düşünürsek İzmir’e neden kar yağmadığını çok iyi anladım.
“Allah dağına göre kar verir.” gerçekten doğru bir söz…


hayal ettiğim kar hali...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder